Συχνές Ερωτήσεις
Βρείτε γρήγορα την απάντηση που ψάχνετε στις πιο συχνές ερωτήσεις.
IRIS Payments
SoftPos
Συναλλαγές - Τιμολόγια
Διασύνδεση POS με τα πρωτόκολλα
Διασύνδεση POS - ERP
Διασύνδεση POS - Ταμειακής
IRIS Payments
Η επιχείρηση μπορεί να δέχεται πληρωμές από λογαριασμό σε λογαριασμό τόσο στα φυσικά τερματικά όσο και στο e-commerce. Μέσω της υπηρεσίας χρεώνεται άμεσα ο λογαριασμός του πελάτη και πραγματοποιείται μεταφορά χρημάτων στον λογαριασμό της επιχείρησής σας.
Όλες οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ιδιώτες καταναλωτές υποχρεούνται να υποστηρίζουν πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και σε e-shops.
O Όμιλος Euronet μέσω των θυγατρικών της ECS και EMS-epay υποστηρίζει την υπηρεσία πληρωμών IRIS τόσο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε e-shops των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων όσο και σε όλα τα μοντέλα POS και softPOS που διαθέτει στην ελληνική αγορά. Πιο συγκεκριμένα:
Τερματικά POS και SoftPOS: Οι πληρωμές IRIS θα είναι διαθέσιμες τόσο σε Android POS κατασκευαστών PAX ή Sunmi όσο και στα τερματικά παλαιότερης τεχνολογίας κατασκευαστών Verifone ή Ingenico, καθώς και στο softPOS.eCommerce υπηρεσίες: Οι πληρωμές IRIS θα είναι διαθέσιμες στις υπηρεσίες Redirection, iFrame και epay by link.
Έχει αποσταλεί προσωποποιημένη ενημέρωση μέσω email ή Viber για την ενημέρωσή σας σχετικά με την προμήθεια συναλλαγών IRIS τόσο σε τερματικά POS όσο και στο eCommerce.
Οι πελάτες σας μπορούν να χρησιμοποιούν το IRIS χωρίς καμία χρέωση.
Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στο ποσό για πληρωμές IRIS σε τερματικά POS ή e-shops.
Επί του παρόντος τα χρήματα από συναλλαγές IRIS πιστώνονται όπως και οι συναλλαγές με κάρτες στον ίδιο τραπεζικό λογαριασμό. Για επιχειρήσεις που έχουν ενεργοποιημένο το All Week Pay η πίστωση γίνεται καθημερινά ακόμη και Σάββατο, Κυριακή ή και σε αργίες.
Ναι, οι πληρωμές IRIS – τόσο στα τερματικά POS όσο και στα e-shops – είναι ασφαλείς. Ο πελάτης ταυτοποιείται μέσω της εφαρμογής ebanking της τράπεζάς του, χρησιμοποιώντας τα προσωπικά του στοιχεία και τους μηχανισμούς ασφαλείας που έχει ορίσει η Τράπεζα, όπως βιομετρικά στοιχεία ή one-time passwords.
Θα πραγματοποιηθεί αναβάθμιση όλων των μοντέλων τερματικών POS και softPOS αυτόματα και σταδιακά από τις 23 Οκτωβρίου 2025. Παρακαλείστε να έχετε τα POS σας συνεχώς συνδεδεμένα στο ρεύμα και στο internet, ώστε να δεχθούν την αναβάθμιση. Δεν απαιτείται προμήθεια νέου εξοπλισμού.
Η epay έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ενεργοποίηση του IRIS και η αναβάθμιση όλων των τερματικών POS θα γίνει αυτόματα και απομακρυσμένα. Μπορείτε να συμβουλευτείτε τον προμηθευτή του ταμειακού σας συστήματος για να επιβεβαιώσετε τη συμβατότητα αποδοχής πληρωμών IRIS μέσω της διασύνδεσης.
Εφόσον ο πελάτης επιθυμεί πληρωμή μέσω IRIS:
- Στην οθόνη εισαγωγής κάρτας του τερματικού POS ο χρήστης επιλέγει το κουμπί «Εναλλακτικές Πληρωμές», στη συνέχεια «IRIS» και εμφανίζεται ένα QR code στην οθόνη (σε Android POS) ή τυπώνεται QR (σε τερματικά παλαιότερης τεχνολογίας).
- Ο πελάτης σκανάρει το QR code μέσω της εφαρμογής mobile banking της Τράπεζάς του και αποδέχεται το ποσό της συναλλαγής για τη μεταφορά των χρημάτων.
- Η πληρωμή ολοκληρώνεται άμεσα με χρέωση του λογαριασμού του πελάτη και εκδίδεται σχετική απόδειξη.
Το IRIS θα ενσωματωθεί αυτόματα σε όλα τα e-shops που χρησιμοποιούν Redirection ή iFrame σελίδες, καθώς και στην υπηρεσία epay by link.
Ο πελάτης:
- Eπιλέγει IRIS ως τρόπο πληρωμής στη σελίδα πληρωμής της epay (δίπλα στην επιλογή πληρωμής με κάρτα) και εμφανίζεται ένα QR code στην οθόνη.
- Σκανάρει το QR code μέσω της εφαρμογής mobile banking της Τράπεζάς του και αποδέχεται το ποσό της συναλλαγής για την ολοκλήρωσή της.
- Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής ανακατευθύνεται στο site της επιχείρησης.
- Δεν απαιτείται η υπογραφή νέας σύμβασης
- Η epay θα πραγματοποιήσει αυτόματα τις απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές ώστε η επιλογή για πληρωμή με IRIS να εμφανίζεται στη σελίδα πληρωμής μαζί με την επιλογή για κάρτα. Η επιλογή IRIS θα είναι διαθέσιμη μόνο για αγορές (sales) και όχι σε περιπτώσεις preauthorization ή στην πρώτη συναλλαγή μιας recurring πληρωμής. Η ενεργοποίηση θα γίνει σταδιακά από τις 23 Οκτωβρίου 2025.
- Συνιστάται να ενημερωθεί ο τεχνικός υπεύθυνος ότι η απάντηση που θα αποστέλλεται στο e-shop μετά την ολοκλήρωση μιας IRIS πληρωμής, θα διαφοροποιείται στα παρακάτω σημεία σε σχέση με μία πληρωμή με κάρτα μέσω Redirection ή iFrame:
- Η παράμετρος PaymentMethod θα έχει τιμή ‘IRIS’
- Η παράμετρος CardType θα έχει τιμή 15
- Δε θα αποστέλλονται τιμές στις παραμέτρους AuthStatus, TraceID, PackageNo
- Εάν χρησιμοποιείται η υπηρεσία Tokenization στις πληρωμές με κάρτα, αυτή δεν έχει εφαρμογή στις πληρωμές με IRIS. Συνεπώς, οι παράμετροι Token, CardNumber, CardExpDate δε θα περιλαμβάνουν τιμή όταν επιλέγεται πληρωμή με IRIS.
- Προτείνεται στο checkout του e-shop, στο σημείο που εμφανίζεται η επιλογή “Πληρωμή με κάρτα”, να τροποποιηθεί η περιγραφή σε “Πληρωμή με κάρτα ή IRIS“.
Δεν απαιτείται κάποια ενέργεια από την πλευρά σας για την ενεργοποίηση της πληρωμής IRIS στην υπηρεσία epay by link. Οι απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές θα πραγματοποιηθούν αυτόματα από την epay, ώστε η σελίδα πληρωμής να περιλαμβάνει και επιλογή για πληρωμή με IRIS, εκτός από πληρωμή με κάρτα. Η επιλογή για πληρωμή με IRIS θα εμφανίζεται μόνο για συναλλαγές αγοράς (sale) και όχι σε περιπτώσεις προέγκρισης (preauthorization). Η ενεργοποίηση θα γίνει σταδιακά από τις 23 Οκτωβρίου 2025.
Η υποστήριξη πληρωμών IRIS προϋποθέτει υλοποίηση της υπηρεσίας Redirection. Οι απαραίτητες ενέργειες που θα χρειαστούν από τη μεριά σας είναι οι εξής:
- Επισκεφτείτε ένα κατάστημα Πειραιώς για την υπογραφή σύμβασης για την έκδοση νέου merchant id με λύση Redirection.
- Στο checkout του e-shop σας, θα χρειαστεί να προσθέσετε ξεχωριστή επιλογή για «Πληρωμή με IRIS».
- Όταν ο πελάτης επιλέγει «Πληρωμή με IRIS», η συναλλαγή θα πραγματοποιείται μέσω της υπηρεσίας Redirection και ο πελάτης θα μεταφέρεται σε σελίδα της Euronet Merchant Services που θα υπάρχει διαθέσιμη μόνο η πληρωμή IRIS. Κατά συνέπεια θα χρειαστεί ο τεχνικός συνεργάτης σας να πραγματοποιήσει την απαραίτητη υλοποίηση. Οι τεχνικές προδιαγραφές είναι διαθέσιμες εδώ.
Όχι, οι πληρωμές IRIS δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν στο vPOS, καθώς απαιτούν την ενεργό συμμετοχή του πελάτη μέσα από την εφαρμογή ebanking της τράπεζάς του (σάρωση QR code). Εάν διαθέτετε μόνο vPOS, δεν έχετε e-shop και επιθυμείτε την αποδοχή πληρωμών IRIS, θα πρέπει να πραγματοποιήσετε αίτηση σε ένα κατάστημα Πειραιώς για την υπηρεσία epay by link. Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε epay by link στη σελίδα μας https://epayworldwide.gr/ecommerce/
Όλα τα λογότυπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο e-shop σας είναι διαθέσιμα εδώ. Το λογότυπο της υπηρεσίας IRIS θα το βρείτε μέσα στο φάκελο Icons/IRIS.
Όχι. Η υπηρεσία IRIS αφορά μεταφορά χρημάτων από το λογαριασμό του πελάτη στο λογαριασμό της επιχείρησης και δεν υποστηρίζει προεγκρίσεις. Εάν το e-shop σας χρησιμοποιεί προεγκρίσεις μέσω Redirection ή iFrame, η επιλογή IRIS δε θα εμφανίζεται στη σελίδα πληρωμής για αυτές τις συναλλαγές.
Όχι. Η υπηρεσία IRIS αφορά μεταφορά χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό και δεν υποστηρίζει προεγκρίσεις.
Όχι, η υπηρεσία IRIS δεν υποστηρίζει επαναλαμβανόμενες πληρωμές (recurring transactions). Εάν το e-shop σας αποστέλλει recurring πληρωμές μέσω της υπηρεσίας Redirection ή iFrame, η επιλογή IRIS δεν θα εμφανίζεται στη σελίδα πληρωμής.
Όχι, η υπηρεσία IRIS δεν υποστηρίζει Tokenization. Μετά την ολοκλήρωση μίας πληρωμή IRIS στο e-shop σας, δε θα επιστραφούν τιμές στα πεδία Token, CardNumber, CardExpDate.
Όχι, οι πληρωμές IRIS δεν υποστηρίζουν δόσεις. Αν ο πελάτης έχει επιλέξει δόσεις στο e-shop και στη συνέχεια επιθυμεί ως τρόπο πληρωμής IRIS, θα ενημερωθεί ότι θα χρεωθεί ολόκληρο το ποσό πριν ολοκληρώσει τη συναλλαγή.
Αν παρατηρήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα με συναλλαγή IRIS, επικοινωνήστε άμεσα με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων της epay στο 210-3898954, ώστε να ελεγχθεί η συναλλαγή και να σας δοθούν οδηγίες.
Η epay σας παρέχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε μόνο ολική επιστροφή χρημάτων για πληρωμές IRIS σε τερματικό POS ή σε e-shop.
Για να πραγματοποιηθεί μία επιστροφή, στείλτε αίτημα στο returns@epayworldwide.gr περιλαμβάνοντας τα παρακάτω στοιχεία της συναλλαγής:
ΘΕΜΑ: IRIS refund
- MID: …………..……
- Ποσό αρχικής συναλλαγής: …………..……
- Ημερομηνία αρχικής συναλλαγής: ……/……/20……
- Κωδικός Έγκρισης: …………..……
- Ποσό Επιστροφής: …………..……
Για την ολοκλήρωση της επιστροφής θα αποστέλλεται απαντητικό email εντός 10 εργάσιμων ημερών.
Δεν υφίσταται νομικό πλαίσιο αμφισβητήσεων συναλλαγών για πληρωμές IRIS μέσω της ΔΙΑΣ.
Οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ιδιώτες καταναλωτές υποχρεούνται να υποστηρίζουν πληρωμές μέσω IRIS, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και σε e-shops.
Η υπηρεσία IRIS έχει ενεργοποιηθεί αυτόματα για την επιχείρησή σας, και δεν έχετε κάποια επιβάρυνση παρά μόνο εφόσον κάνετε συναλλαγές. Για κάθε επιτυχημένη συναλλαγή χρεώνεστε σύμφωνα με την τιμολόγηση της υπηρεσίας σε φυσικά σημεία ή ecommerce.
Στην περίπτωση που έχετε άλλον πάροχο για συναλλαγές IRIS και επιθυμείτε απενεργοποίηση της υπηρεσίας μπορείτε να αιτηθείτε την απενεργοποίηση της υπηρεσίας μέσω της φόρμας επικοινωνίας ή καλώντας στο τηλεφωνικό μας κέντρο.
SoftPos
Με την ολοκλήρωση της αίτησης για SoftPOS θα λάβετε ένα Welcome Letter με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το username της υπηρεσίας είναι το email που δηλώσατε στην αίτηση σας. Tο password καθορίζεται από τον ίδιο τον έμπορο μετά τη λήψη του email καλωσορίσματος “Καλώς ήρθατε στην epay” για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας.
Το Softpos υποστηρίζει:
✓ Ανέπαφες Πληρωμές μέσω NFC με κάρτες, smart wallets και watches
✓ Aκύρωση πληρωμής
✓ Φιλοδώρημα
Μετά από κάθε επιτυχημένη επεξεργασία συναλλαγής, θα έχετε τη δυνατότητα να στείλετε το αντίστοιχο παραστατικό μέσω email ή SMS, ή να δημιουργήσετε έναν κωδικό QR που μπορεί να σαρώσει ο πελάτης σας με το κινητό του τηλέφωνο
- Να έχει ενεργό το NFC.
- Η version του Android θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 11.
- H ενημέρωση ασφαλείας Android να είναι εντός 6-μήνου.
- Η συσκευή να μην είναι rooted, tampered και να μην έχει εγκατεστημένο κακόβουλο λογισμικό.
- Η συσκευή πρέπει να έχει σταθερή σύνδεση μέσω Wi-Fi ή δεδομένων.
- Η επιλογή προγραμματιστής πρέπει να είναι πάντα απενεργοποιημένη.
- Η εφαρμογή να έχει γίνει download από το Google play store με την τελευταία έκδοση της εφαρμογής μας.
- Θα πρέπει για τη συγκεκριμένη εφαρμογή να έχετε επιτρέψει τη χρήση τοποθεσίας στη συσκευή σας
Ναι, για να επεξεργαστείτε συναλλαγές με την epay SoftPOS εφαρμογή, θα χρειαστείτε σύνδεση στο Internet μέσω Wi-Fi ή κάλυψης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας (ελάχιστη ταχύτητα 3G)
Το NFC βρίσκεται στο πίσω-πάνω μέρος της συσκευής του κινητού σας. Τοποθετήστε κοντά της ανέπαφα την chip κάρτα, το smart wallet ή watch σας.
Βεβαιωθείτε ότι η συσκευή σας διαθέτει NFC. Εάν διαθέτει NFC, πρέπει να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία NFC ως εξής: • Πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις > Περισσότερα. • Πατήστε τον διακόπτη του NFC για να τον ενεργοποιήσετε. Η λειτουργία Android Beam θα ενεργοποιηθεί αυτόματα. • Εάν η λειτουργία Android Beam δεν ενεργοποιηθεί αυτόματα, απλά πατήστε την και επιλέξτε “Ναι” για να την ενεργοποιήσετε. Οι δυνατότητες NFC των smartphones λειτουργούν σε συνεργασία με τη λειτουργία Android Beam. Εάν η λειτουργία Android Beam είναι απενεργοποιημένη, μπορεί να περιορίσει την δυνατότητα κοινοποίησης του NFC.
Για τυχόν ζητήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη χρήσης της SoftPOS εφαρμογής, καλείτε στο Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων στο 210 38 98 954
Η διασύνδεση του softPOS με την ταμειακή σας μηχανή ή το λογισμικό ERP βάσει των αποφάσεων Α.1098/2022 και Α.1155/2023 αντιστοίχως είναι εφικτή ακολουθώντας τις οδηγίες για το softPOS που έχουν αναρτηθεί στο site της ΑΑΔΕ και στο Χρήσιμα Αρχεία | Epay (epayworldwide.gr).
Συναλλαγές - Τιμολόγια
Το statement, σας παρέχει αναλυτική αναφορά των συναλλαγών που έχουν διενεργηθεί από το τερματικό σας.
Σας δίνει τη δυνατότητα απεικόνισης των χρεωπιστώσεων για συναλλαγές με κάρτες και IRIS σε τιμολόγιο,
με σύνοψη των ποσών, απλουστεύοντας την λογιστική συμφωνία σας με την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.
Mπορείτε να εξάγετε τα παραστατικά που επιθυμείτε μέσω της εφαρμογής WINBANK της Τράπεζας Πειραιώς ακολουθώντας τα βήματα:
Άλλα προϊόντα >Συναλλαγές Καρτών μέσω epay POS (Πρόκειται να μεταφερθείτε σε περιβάλλον τηςepay)
Συνέχεια > 3.Ενημερωτική Κατάσταση Αποδοχής Συναλλαγών
Για επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το τμήμα Υποστήριξης Συμβεβλημένων Επιχειρήσεων στο 210 38 98 954.
Διασύνδεση POS με τα πρωτόκολλα
Έρχεστε σε συνεννόηση με τον προμηθευτή της Ταμειακής Συσκευής-ΦΗΜ (βάσει Α.1098/2022) ή τον προμηθευτή του λογισμικού ERP (βάσει Α.1155/2023) που χρησιμοποιείτε και κανονίζετε ραντεβού να σας επισκεφθεί προκειμένου να γίνει η διασύνδεση. Η ευθύνη της διασύνδεσης είναι του πιστοποιημένου τεχνικού της Ταμειακής Μηχανής ή του λογισμικού ERP.
Εάν έχετε λάβει μήνυμα από την ΑΑΔΕ για τη διασύνδεση του λογισμικού ERP με το POS, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το τεχνικό του ERP σας και να κανονίσετε να σας επισκεφθεί προκειμένου να γίνει η διασύνδεση. Η ευθύνη της διασύνδεσης είναι του πιστοποιημένου τεχνικού του λογισμικού ERP. Οι ημερομηνίες διασύνδεσης έχουν ανακοινωθεί από την ΑΑΔΕ βάσει της Α.1146/2024.
Η epay προωθεί αρχεία με τα στοιχεία που αφορούν το τερματικό σας σε καθημερινή βάση στην ΑΑΔΕ. Ωστόσο ενδέχεται να εμφανίζεται χρονική υστέρηση στον συγχρονισμό τους και στην ενημέρωση της σελίδας. Για τον λόγο αυτό συνίσταται να προβείτε σε επανέλεγχο μετά την πάροδο 20 ημερών. Εάν δεν συμφωνείτε με τις πληροφορίες του τερματικού όπως αυτές εμφανίζονται μπορείτε να μην προχωρήσετε σε αποδοχή και να ενημερώσετε την ΑΑΔΕ.
Από την πλευρά σας δεν θα χρειαστεί να προβείτε σε κάποια ενέργεια παρά μόνο να επιβεβαιώσετε στην ΑΑΔΕ με την αποδοχή σας, ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται είναι σωστά. Εάν δεν συμφωνείτε με τα στοιχεία που εμφανίζονται θα πρέπει να μην προβείτε στην αποδοχή τους, και να επικοινωνήσετε με την ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στο τηλέφωνο: 213 16 21 000 ή μέσω αποστολής ερωτήματος από τον προσωπικό σας λογαριασμό myAADE (με κωδικούς TAXISnet) πατώντας εδώ, κι επιλέγοντας την κατηγορία “Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)”. Εναλλακτικά παρακαλούμε καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο της epay 210 38 38 954.
Για την διασύνδεση του soft pos με την ταμειακή μηχανή σας θα πρέπει να κατεβάσετε στο κινητό σας την εφαρμογή μας epay softPOS Connector από το google play store.
Σας ενημερώνουμε ότι η εφαρμογή epay softPOS Connector της epay είναι πλέον διαθέσιμη προκειμένου να την κάνετε download στο κινητό σας.
Για τη διασύνδεση ο τεχνικός μπορεί να ακολουθήσει τις οδηγίες που υπάρχουν στο link μας Χρήσιμα Αρχεία | Epay (epayworldwide.gr).
Oι κωδικοί ΤΙD που υποστηρίζουν λύσεις e-commerce POS εμφανίζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ αλλά δεν απαιτείται επί της παρούσης κάποια ενέργεια από την πλευρά σας για αναβάθμιση ή διασύνδεση.
Για να επιβεβαιώσετε το TID στο SoftPOS, επιλέξτε το εικονίδιο Ρυθμίσεις στο application του κινητού σας τηλεφώνου. Για τις λύσεις eCommerce έχετε τη δυνατότητα να επιβεβαιώσετε τον κωδικό TID μέσω του admin tool. Επιπρόσθετα για ΟΛΟΥΣ τους τύπους των τερματικών της epay μπορείτε να βρείτε το TID, στο τιμολόγιο, ή στο περιβάλλον της Winbank μέσω του προσωπικού ή του εταιρικού σας προφίλ ανάλογα με τη νομική σύσταση της επιχείρησή σας.
Η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ενημερώνεται περιοδικά με τα επικαιροποιημένα δεδομένα των τερματικών από την epay. Η epay προωθεί αρχεία με τα στοιχεία που αφορούν το τερματικό σας καθημερινά στην ΑΑΔΕ. Ωστόσο ενδέχεται να εμφανίζεται χρονική υστέρηση στον συγχρονισμό τους και στην ενημέρωση της σελίδας. Για τον λόγο αυτό συνίσταται να προβείτε σε επανέλεγχο μετά την πάροδο 20 ημερών. Εάν δεν συμφωνείτε με τις πληροφορίες του τερματικού όπως αυτές εμφανίζονται, μπορείτε να μην προχωρήσετε σε αποδοχή και να ενημερώσετε την ΑΑΔΕ.
Εάν έχετε επιστρέψει την τερματική συσκευή POS και ο κωδικός τερματικού ΤΙD εμφανίζεται ενεργός στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ πιθανά οφείλεται σε καθυστέρηση ενημέρωσης της πλατφόρμας. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, εάν έχετε επιστρέψει τη συσκευή παρακαλούμε καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο της epay 210 38 98 954 για να το δηλώσετε προκειμένου να γίνει η σχετική διερεύνηση και τακτοποίηση της εκκρεμότητας. Στην περίπτωση που δεν έχετε επιστρέψει το τερματικό σας παρακαλούμε απευθυνθείτε το συντομότερο δυνατό στο κατάστημα συνεργασίας σας με την Τράπεζα Πειραιώς.
Η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ενημερώνεται περιοδικά με τα επικαιροποιημένα δεδομένα των τερματικών από την epay. Η epay προωθεί αρχεία με τα στοιχεία που αφορούν το τερματικό σας καθημερινά στην ΑΑΔΕ. Ωστόσο ενδέχεται να εμφανίζεται χρονική υστέρηση στον συγχρονισμό τους και στην ενημέρωση της σελίδας. Για τον λόγο αυτό συνίσταται να προβείτε σε επανέλεγχο μετά την πάροδο 20 ημερών. Εάν δεν συμφωνείτε με τις πληροφορίες του τερματικού όπως αυτές εμφανίζονται μπορείτε να μην προχωρήσετε σε αποδοχή και να ενημερώσετε την ΑΑΔΕ.
Το τερματικό POS της επιχείρησής σας υποστηρίζει ένα κωδικό TID της epay για το οποίο η epay έχει ήδη ενημερώσει την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Ωστόσο, το τερματικό POS υποστηρίζεται και από έτερο κωδικόTID που δηλώνεται από την Cardlink ή την EDPS. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Cardlink στο 210 63 03 000 ή την EDPS στο 210 89 93 66.
Πιθανώς κάποιοι κωδικοί τερματικών σας να είναι απενεργοποιημένοι. Παρακαλούμε καλέστε το τηλεφωνικό κέντρο της epay, στο 210 38 98 954
Από την πλευρά σας δεν θα χρειαστεί να προβείτε σε κάποια ενέργεια παρά μόνο να επιβεβαιώσετε στην ΑΑΔΕ με την αποδοχή σας, ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται είναι σωστά. Εάν δεν συμφωνείτε με τα στοιχεία που εμφανίζονται θα πρέπει να μην προβείτε στην αποδοχή τους, και να επικοινωνήσετε με την ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στο τηλέφωνο: 213 16 21 000 ή μέσω αποστολής ερωτήματος από τον προσωπικό σας λογαριασμό myAADE (με κωδικούς TAXISnet) πατώντας εδώ, κι επιλέγοντας την κατηγορία “Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)”. Εναλλακτικά παρακαλούμε καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο της epay 210 38 38 954.
Διασύνδεση POS - ERP
Αν διαθέτετε ERP και είστε συνδεδεμένος στο myData μέσω παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, τότε βάσει των αποφάσεων Α.1155/2023 και Α.1146/2024, υποχρεούστε σε διασύνδεση ERP/POS σύμφωνα με τα παρακάτω:
• Μέχρι 31/12/2024, εφόσον έχετε διασύνδεση του ERP με το epay POS μέσω DLL ή Cloud ECR
• Μέχρι 30/9/2024, εφόσον δεν έχετε διασυνδεδεμένο το ERP με το epay POS.
Αν διαθέτετε ERP και είστε συνδεδεμένος στο myData μέσω φορολογικού μηχανισμού ΑΔΗΜΕ ή ΦΗΜΑΣ, τότε βάσει των αποφάσεων Α.1155/2023 και Α.1074/2024 παρέχεται η επιλογή διασύνδεσης ERP/POS ή ΑΔΗΜΕ-ΦΗΜΑΣ/POS σύμφωνα με τα παρακάτω:
• Μέχρι 31/12/2024 εφόσον έχετε διασύνδεση του ERP με το epay POS μέσω DLL ή Cloud ECR
• Μέχρι 30/9/2024 εφόσον δεν έχετε διασυνδεδεμένο το ERP με το epay POS
Για την ισχύ της παράτασης μέχρι 31/12/2024, η epay έχει δηλώσει τα source TIDs των τερματικών σας με σήμανση ‘2’ ως «διασυνδεδεμένη λειτουργία εκτός Α.1098/2022 & Α.1155/2023» αντί για ‘0’ ως «μη αναβαθμισμένα» που φαίνονταν μέχρι πρότεινος στο μητρώο της ΑΑΔΕ. Αυτό μπορείτε να το επιβεβαιώσετε ως επιχείρηση μετά από τον σχετικό έλεγχο στο profile σας στο myAADE.
Η συμμόρφωση με την Α.1155/2023 από πλευράς ERP προϋποθέτει τη συμπληρωματική διασύνδεση του ERP σας, με τον πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης ή τον φορολογικό μηχανισμό σας για τη λήψη του provider’s signature ή token αντίστοιχα
Για την περίπτωση πληρωμής με κάρτα κατά την παράδοση (κι όχι στο ταμείο) απαιτείται υλοποίηση από πλευράς ERP για τις προ-φορτωμένες συναλλαγές.
Μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των τερματικών σας στην παραγωγή με το νέο μας λογισμικό η σήμανση τους θα γίνει ‘1300’ ως «αναβαθμισμένα να υποστηρίζουν Α.1098/2022 & Α.1155/2023»
Για τις ημερομηνίες υποχρεωτικής αντικατάστασης ΕΑΦΔΣΣ επικοινωνήστε με το λογιστή σας ή την ΑΑΔΕ”
Διασύνδεση POS - Ταμειακής
Όλα τα τερματικά αποδοχής καρτών (EFT/POS) της epay, είναι πλήρως συμβατά με τις απαιτήσεις της φορολογικής διοίκησης βάσει της απόφασης Α.1098/2022 της ΑΑΔΕ
- Κλείστε το πακέτο στο τερματικό POS σας
- Προχωρήστε σε επικαιροποίηση (refresh) της έκδοσης εφαρμογής, σύμφωνα με τις οδηγίες ανά τύπο τερματικού
- Ακολουθήστε τις αναλυτικές οδηγίες αναβάθμισης, ανά τύπο POS, που έχουν αναρτηθεί στο site της ΑΑΔΕ.
Φόρμα Επικοινωνίας
Παρακαλώ επιλέξτε το λόγο επικοινωνίας
Συχνές Ερωτήσεις
Βρείτε γρήγορα την απάντηση που ψάχνετε στις πιο συχνές ερωτήσεις.
IRIS Payments
SoftPos
Συναλλαγές - Τιμολόγια
Διασύνδεση POS με τα πρωτόκολλα
Διασύνδεση POS - ERP
Διασύνδεση POS - Ταμειακής
IRIS Payments
Η επιχείρηση μπορεί να δέχεται πληρωμές από λογαριασμό σε λογαριασμό τόσο στα φυσικά τερματικά όσο και στο e-commerce. Μέσω της υπηρεσίας χρεώνεται άμεσα ο λογαριασμός του πελάτη και πραγματοποιείται μεταφορά χρημάτων στον λογαριασμό της επιχείρησής σας.
Όλες οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ιδιώτες καταναλωτές υποχρεούνται να υποστηρίζουν πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και σε e-shops.
O Όμιλος Euronet μέσω των θυγατρικών της ECS και EMS-epay υποστηρίζει την υπηρεσία πληρωμών IRIS τόσο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε e-shops των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων όσο και σε όλα τα μοντέλα POS και softPOS που διαθέτει στην ελληνική αγορά. Πιο συγκεκριμένα:
Τερματικά POS και SoftPOS: Οι πληρωμές IRIS θα είναι διαθέσιμες τόσο σε Android POS κατασκευαστών PAX ή Sunmi όσο και στα τερματικά παλαιότερης τεχνολογίας κατασκευαστών Verifone ή Ingenico, καθώς και στο softPOS.eCommerce υπηρεσίες: Οι πληρωμές IRIS θα είναι διαθέσιμες στις υπηρεσίες Redirection, iFrame και epay by link.
Έχει αποσταλεί προσωποποιημένη ενημέρωση μέσω email ή Viber για την ενημέρωσή σας σχετικά με την προμήθεια συναλλαγών IRIS τόσο σε τερματικά POS όσο και στο eCommerce.
Οι πελάτες σας μπορούν να χρησιμοποιούν το IRIS χωρίς καμία χρέωση.
Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στο ποσό για πληρωμές IRIS σε τερματικά POS ή e-shops.
Επί του παρόντος τα χρήματα από συναλλαγές IRIS πιστώνονται όπως και οι συναλλαγές με κάρτες στον ίδιο τραπεζικό λογαριασμό. Για επιχειρήσεις που έχουν ενεργοποιημένο το All Week Pay η πίστωση γίνεται καθημερινά ακόμη και Σάββατο, Κυριακή ή και σε αργίες.
Ναι, οι πληρωμές IRIS – τόσο στα τερματικά POS όσο και στα e-shops – είναι ασφαλείς. Ο πελάτης ταυτοποιείται μέσω της εφαρμογής ebanking της τράπεζάς του, χρησιμοποιώντας τα προσωπικά του στοιχεία και τους μηχανισμούς ασφαλείας που έχει ορίσει η Τράπεζα, όπως βιομετρικά στοιχεία ή one-time passwords.
Θα πραγματοποιηθεί αναβάθμιση όλων των μοντέλων τερματικών POS και softPOS αυτόματα και σταδιακά από τις 23 Οκτωβρίου 2025. Παρακαλείστε να έχετε τα POS σας συνεχώς συνδεδεμένα στο ρεύμα και στο internet, ώστε να δεχθούν την αναβάθμιση. Δεν απαιτείται προμήθεια νέου εξοπλισμού.
Η epay έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ενεργοποίηση του IRIS και η αναβάθμιση όλων των τερματικών POS θα γίνει αυτόματα και απομακρυσμένα. Μπορείτε να συμβουλευτείτε τον προμηθευτή του ταμειακού σας συστήματος για να επιβεβαιώσετε τη συμβατότητα αποδοχής πληρωμών IRIS μέσω της διασύνδεσης.
Εφόσον ο πελάτης επιθυμεί πληρωμή μέσω IRIS:
- Στην οθόνη εισαγωγής κάρτας του τερματικού POS ο χρήστης επιλέγει το κουμπί «Εναλλακτικές Πληρωμές», στη συνέχεια «IRIS» και εμφανίζεται ένα QR code στην οθόνη (σε Android POS) ή τυπώνεται QR (σε τερματικά παλαιότερης τεχνολογίας).
- Ο πελάτης σκανάρει το QR code μέσω της εφαρμογής mobile banking της Τράπεζάς του και αποδέχεται το ποσό της συναλλαγής για τη μεταφορά των χρημάτων.
- Η πληρωμή ολοκληρώνεται άμεσα με χρέωση του λογαριασμού του πελάτη και εκδίδεται σχετική απόδειξη.
Το IRIS θα ενσωματωθεί αυτόματα σε όλα τα e-shops που χρησιμοποιούν Redirection ή iFrame σελίδες, καθώς και στην υπηρεσία epay by link.
Ο πελάτης:
- Eπιλέγει IRIS ως τρόπο πληρωμής στη σελίδα πληρωμής της epay (δίπλα στην επιλογή πληρωμής με κάρτα) και εμφανίζεται ένα QR code στην οθόνη.
- Σκανάρει το QR code μέσω της εφαρμογής mobile banking της Τράπεζάς του και αποδέχεται το ποσό της συναλλαγής για την ολοκλήρωσή της.
- Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής ανακατευθύνεται στο site της επιχείρησης.
- Δεν απαιτείται η υπογραφή νέας σύμβασης
- Η epay θα πραγματοποιήσει αυτόματα τις απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές ώστε η επιλογή για πληρωμή με IRIS να εμφανίζεται στη σελίδα πληρωμής μαζί με την επιλογή για κάρτα. Η επιλογή IRIS θα είναι διαθέσιμη μόνο για αγορές (sales) και όχι σε περιπτώσεις preauthorization ή στην πρώτη συναλλαγή μιας recurring πληρωμής. Η ενεργοποίηση θα γίνει σταδιακά από τις 23 Οκτωβρίου 2025.
- Συνιστάται να ενημερωθεί ο τεχνικός υπεύθυνος ότι η απάντηση που θα αποστέλλεται στο e-shop μετά την ολοκλήρωση μιας IRIS πληρωμής, θα διαφοροποιείται στα παρακάτω σημεία σε σχέση με μία πληρωμή με κάρτα μέσω Redirection ή iFrame:
- Η παράμετρος PaymentMethod θα έχει τιμή ‘IRIS’
- Η παράμετρος CardType θα έχει τιμή 15
- Δε θα αποστέλλονται τιμές στις παραμέτρους AuthStatus, TraceID, PackageNo
- Εάν χρησιμοποιείται η υπηρεσία Tokenization στις πληρωμές με κάρτα, αυτή δεν έχει εφαρμογή στις πληρωμές με IRIS. Συνεπώς, οι παράμετροι Token, CardNumber, CardExpDate δε θα περιλαμβάνουν τιμή όταν επιλέγεται πληρωμή με IRIS.
- Προτείνεται στο checkout του e-shop, στο σημείο που εμφανίζεται η επιλογή “Πληρωμή με κάρτα”, να τροποποιηθεί η περιγραφή σε “Πληρωμή με κάρτα ή IRIS“.
Δεν απαιτείται κάποια ενέργεια από την πλευρά σας για την ενεργοποίηση της πληρωμής IRIS στην υπηρεσία epay by link. Οι απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές θα πραγματοποιηθούν αυτόματα από την epay, ώστε η σελίδα πληρωμής να περιλαμβάνει και επιλογή για πληρωμή με IRIS, εκτός από πληρωμή με κάρτα. Η επιλογή για πληρωμή με IRIS θα εμφανίζεται μόνο για συναλλαγές αγοράς (sale) και όχι σε περιπτώσεις προέγκρισης (preauthorization). Η ενεργοποίηση θα γίνει σταδιακά από τις 23 Οκτωβρίου 2025.
Η υποστήριξη πληρωμών IRIS προϋποθέτει υλοποίηση της υπηρεσίας Redirection. Οι απαραίτητες ενέργειες που θα χρειαστούν από τη μεριά σας είναι οι εξής:
- Επισκεφτείτε ένα κατάστημα Πειραιώς για την υπογραφή σύμβασης για την έκδοση νέου merchant id με λύση Redirection.
- Στο checkout του e-shop σας, θα χρειαστεί να προσθέσετε ξεχωριστή επιλογή για «Πληρωμή με IRIS».
- Όταν ο πελάτης επιλέγει «Πληρωμή με IRIS», η συναλλαγή θα πραγματοποιείται μέσω της υπηρεσίας Redirection και ο πελάτης θα μεταφέρεται σε σελίδα της Euronet Merchant Services που θα υπάρχει διαθέσιμη μόνο η πληρωμή IRIS. Κατά συνέπεια θα χρειαστεί ο τεχνικός συνεργάτης σας να πραγματοποιήσει την απαραίτητη υλοποίηση. Οι τεχνικές προδιαγραφές είναι διαθέσιμες εδώ.
Όχι, οι πληρωμές IRIS δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν στο vPOS, καθώς απαιτούν την ενεργό συμμετοχή του πελάτη μέσα από την εφαρμογή ebanking της τράπεζάς του (σάρωση QR code). Εάν διαθέτετε μόνο vPOS, δεν έχετε e-shop και επιθυμείτε την αποδοχή πληρωμών IRIS, θα πρέπει να πραγματοποιήσετε αίτηση σε ένα κατάστημα Πειραιώς για την υπηρεσία epay by link. Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε epay by link στη σελίδα μας https://epayworldwide.gr/ecommerce/
Όλα τα λογότυπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο e-shop σας είναι διαθέσιμα εδώ. Το λογότυπο της υπηρεσίας IRIS θα το βρείτε μέσα στο φάκελο Icons/IRIS.
Όχι. Η υπηρεσία IRIS αφορά μεταφορά χρημάτων από το λογαριασμό του πελάτη στο λογαριασμό της επιχείρησης και δεν υποστηρίζει προεγκρίσεις. Εάν το e-shop σας χρησιμοποιεί προεγκρίσεις μέσω Redirection ή iFrame, η επιλογή IRIS δε θα εμφανίζεται στη σελίδα πληρωμής για αυτές τις συναλλαγές.
Όχι. Η υπηρεσία IRIS αφορά μεταφορά χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό και δεν υποστηρίζει προεγκρίσεις.
Όχι, η υπηρεσία IRIS δεν υποστηρίζει επαναλαμβανόμενες πληρωμές (recurring transactions). Εάν το e-shop σας αποστέλλει recurring πληρωμές μέσω της υπηρεσίας Redirection ή iFrame, η επιλογή IRIS δεν θα εμφανίζεται στη σελίδα πληρωμής.
Όχι, η υπηρεσία IRIS δεν υποστηρίζει Tokenization. Μετά την ολοκλήρωση μίας πληρωμή IRIS στο e-shop σας, δε θα επιστραφούν τιμές στα πεδία Token, CardNumber, CardExpDate.
Όχι, οι πληρωμές IRIS δεν υποστηρίζουν δόσεις. Αν ο πελάτης έχει επιλέξει δόσεις στο e-shop και στη συνέχεια επιθυμεί ως τρόπο πληρωμής IRIS, θα ενημερωθεί ότι θα χρεωθεί ολόκληρο το ποσό πριν ολοκληρώσει τη συναλλαγή.
Αν παρατηρήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα με συναλλαγή IRIS, επικοινωνήστε άμεσα με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων της epay στο 210-3898954, ώστε να ελεγχθεί η συναλλαγή και να σας δοθούν οδηγίες.
Η epay σας παρέχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε μόνο ολική επιστροφή χρημάτων για πληρωμές IRIS σε τερματικό POS ή σε e-shop.
Για να πραγματοποιηθεί μία επιστροφή, στείλτε αίτημα στο returns@epayworldwide.gr περιλαμβάνοντας τα παρακάτω στοιχεία της συναλλαγής:
ΘΕΜΑ: IRIS refund
- MID: …………..……
- Ποσό αρχικής συναλλαγής: …………..……
- Ημερομηνία αρχικής συναλλαγής: ……/……/20……
- Κωδικός Έγκρισης: …………..……
- Ποσό Επιστροφής: …………..……
Για την ολοκλήρωση της επιστροφής θα αποστέλλεται απαντητικό email εντός 10 εργάσιμων ημερών.
Δεν υφίσταται νομικό πλαίσιο αμφισβητήσεων συναλλαγών για πληρωμές IRIS μέσω της ΔΙΑΣ.
Οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ιδιώτες καταναλωτές υποχρεούνται να υποστηρίζουν πληρωμές μέσω IRIS, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και σε e-shops.
Η υπηρεσία IRIS έχει ενεργοποιηθεί αυτόματα για την επιχείρησή σας, και δεν έχετε κάποια επιβάρυνση παρά μόνο εφόσον κάνετε συναλλαγές. Για κάθε επιτυχημένη συναλλαγή χρεώνεστε σύμφωνα με την τιμολόγηση της υπηρεσίας σε φυσικά σημεία ή ecommerce.
Στην περίπτωση που έχετε άλλον πάροχο για συναλλαγές IRIS και επιθυμείτε απενεργοποίηση της υπηρεσίας μπορείτε να αιτηθείτε την απενεργοποίηση της υπηρεσίας μέσω της φόρμας επικοινωνίας ή καλώντας στο τηλεφωνικό μας κέντρο.
SoftPos
Με την ολοκλήρωση της αίτησης για SoftPOS θα λάβετε ένα Welcome Letter με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το username της υπηρεσίας είναι το email που δηλώσατε στην αίτηση σας. Tο password καθορίζεται από τον ίδιο τον έμπορο μετά τη λήψη του email καλωσορίσματος “Καλώς ήρθατε στην epay” για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας.
Το Softpos υποστηρίζει:
✓ Ανέπαφες Πληρωμές μέσω NFC με κάρτες, smart wallets και watches
✓ Aκύρωση πληρωμής
✓ Φιλοδώρημα
Μετά από κάθε επιτυχημένη επεξεργασία συναλλαγής, θα έχετε τη δυνατότητα να στείλετε το αντίστοιχο παραστατικό μέσω email ή SMS, ή να δημιουργήσετε έναν κωδικό QR που μπορεί να σαρώσει ο πελάτης σας με το κινητό του τηλέφωνο
- Να έχει ενεργό το NFC.
- Η version του Android θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 11.
- H ενημέρωση ασφαλείας Android να είναι εντός 6-μήνου.
- Η συσκευή να μην είναι rooted, tampered και να μην έχει εγκατεστημένο κακόβουλο λογισμικό.
- Η συσκευή πρέπει να έχει σταθερή σύνδεση μέσω Wi-Fi ή δεδομένων.
- Η επιλογή προγραμματιστής πρέπει να είναι πάντα απενεργοποιημένη.
- Η εφαρμογή να έχει γίνει download από το Google play store με την τελευταία έκδοση της εφαρμογής μας.
- Θα πρέπει για τη συγκεκριμένη εφαρμογή να έχετε επιτρέψει τη χρήση τοποθεσίας στη συσκευή σας
Ναι, για να επεξεργαστείτε συναλλαγές με την epay SoftPOS εφαρμογή, θα χρειαστείτε σύνδεση στο Internet μέσω Wi-Fi ή κάλυψης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας (ελάχιστη ταχύτητα 3G)
Το NFC βρίσκεται στο πίσω-πάνω μέρος της συσκευής του κινητού σας. Τοποθετήστε κοντά της ανέπαφα την chip κάρτα, το smart wallet ή watch σας.
Βεβαιωθείτε ότι η συσκευή σας διαθέτει NFC. Εάν διαθέτει NFC, πρέπει να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία NFC ως εξής: • Πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις > Περισσότερα. • Πατήστε τον διακόπτη του NFC για να τον ενεργοποιήσετε. Η λειτουργία Android Beam θα ενεργοποιηθεί αυτόματα. • Εάν η λειτουργία Android Beam δεν ενεργοποιηθεί αυτόματα, απλά πατήστε την και επιλέξτε “Ναι” για να την ενεργοποιήσετε. Οι δυνατότητες NFC των smartphones λειτουργούν σε συνεργασία με τη λειτουργία Android Beam. Εάν η λειτουργία Android Beam είναι απενεργοποιημένη, μπορεί να περιορίσει την δυνατότητα κοινοποίησης του NFC.
Για τυχόν ζητήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη χρήσης της SoftPOS εφαρμογής, καλείτε στο Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων στο 210 38 98 954
Η διασύνδεση του softPOS με την ταμειακή σας μηχανή ή το λογισμικό ERP βάσει των αποφάσεων Α.1098/2022 και Α.1155/2023 αντιστοίχως είναι εφικτή ακολουθώντας τις οδηγίες για το softPOS που έχουν αναρτηθεί στο site της ΑΑΔΕ και στο Χρήσιμα Αρχεία | Epay (epayworldwide.gr).
Συναλλαγές - Τιμολόγια
Το statement, σας παρέχει αναλυτική αναφορά των συναλλαγών που έχουν διενεργηθεί από το τερματικό σας.
Σας δίνει τη δυνατότητα απεικόνισης των χρεωπιστώσεων για συναλλαγές με κάρτες και IRIS σε τιμολόγιο,
με σύνοψη των ποσών, απλουστεύοντας την λογιστική συμφωνία σας με την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.
Mπορείτε να εξάγετε τα παραστατικά που επιθυμείτε μέσω της εφαρμογής WINBANK της Τράπεζας Πειραιώς ακολουθώντας τα βήματα:
Άλλα προϊόντα >Συναλλαγές Καρτών μέσω epay POS (Πρόκειται να μεταφερθείτε σε περιβάλλον τηςepay)
Συνέχεια > 3.Ενημερωτική Κατάσταση Αποδοχής Συναλλαγών
Για επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το τμήμα Υποστήριξης Συμβεβλημένων Επιχειρήσεων στο 210 38 98 954.
Διασύνδεση POS με τα πρωτόκολλα
Έρχεστε σε συνεννόηση με τον προμηθευτή της Ταμειακής Συσκευής-ΦΗΜ (βάσει Α.1098/2022) ή τον προμηθευτή του λογισμικού ERP (βάσει Α.1155/2023) που χρησιμοποιείτε και κανονίζετε ραντεβού να σας επισκεφθεί προκειμένου να γίνει η διασύνδεση. Η ευθύνη της διασύνδεσης είναι του πιστοποιημένου τεχνικού της Ταμειακής Μηχανής ή του λογισμικού ERP.
Εάν έχετε λάβει μήνυμα από την ΑΑΔΕ για τη διασύνδεση του λογισμικού ERP με το POS, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το τεχνικό του ERP σας και να κανονίσετε να σας επισκεφθεί προκειμένου να γίνει η διασύνδεση. Η ευθύνη της διασύνδεσης είναι του πιστοποιημένου τεχνικού του λογισμικού ERP. Οι ημερομηνίες διασύνδεσης έχουν ανακοινωθεί από την ΑΑΔΕ βάσει της Α.1146/2024.
Η epay προωθεί αρχεία με τα στοιχεία που αφορούν το τερματικό σας σε καθημερινή βάση στην ΑΑΔΕ. Ωστόσο ενδέχεται να εμφανίζεται χρονική υστέρηση στον συγχρονισμό τους και στην ενημέρωση της σελίδας. Για τον λόγο αυτό συνίσταται να προβείτε σε επανέλεγχο μετά την πάροδο 20 ημερών. Εάν δεν συμφωνείτε με τις πληροφορίες του τερματικού όπως αυτές εμφανίζονται μπορείτε να μην προχωρήσετε σε αποδοχή και να ενημερώσετε την ΑΑΔΕ.
Από την πλευρά σας δεν θα χρειαστεί να προβείτε σε κάποια ενέργεια παρά μόνο να επιβεβαιώσετε στην ΑΑΔΕ με την αποδοχή σας, ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται είναι σωστά. Εάν δεν συμφωνείτε με τα στοιχεία που εμφανίζονται θα πρέπει να μην προβείτε στην αποδοχή τους, και να επικοινωνήσετε με την ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στο τηλέφωνο: 213 16 21 000 ή μέσω αποστολής ερωτήματος από τον προσωπικό σας λογαριασμό myAADE (με κωδικούς TAXISnet) πατώντας εδώ, κι επιλέγοντας την κατηγορία “Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)”. Εναλλακτικά παρακαλούμε καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο της epay 210 38 38 954.
Για την διασύνδεση του soft pos με την ταμειακή μηχανή σας θα πρέπει να κατεβάσετε στο κινητό σας την εφαρμογή μας epay softPOS Connector από το google play store.
Σας ενημερώνουμε ότι η εφαρμογή epay softPOS Connector της epay είναι πλέον διαθέσιμη προκειμένου να την κάνετε download στο κινητό σας.
Για τη διασύνδεση ο τεχνικός μπορεί να ακολουθήσει τις οδηγίες που υπάρχουν στο link μας Χρήσιμα Αρχεία | Epay (epayworldwide.gr).
Oι κωδικοί ΤΙD που υποστηρίζουν λύσεις e-commerce POS εμφανίζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ αλλά δεν απαιτείται επί της παρούσης κάποια ενέργεια από την πλευρά σας για αναβάθμιση ή διασύνδεση.
Για να επιβεβαιώσετε το TID στο SoftPOS, επιλέξτε το εικονίδιο Ρυθμίσεις στο application του κινητού σας τηλεφώνου. Για τις λύσεις eCommerce έχετε τη δυνατότητα να επιβεβαιώσετε τον κωδικό TID μέσω του admin tool. Επιπρόσθετα για ΟΛΟΥΣ τους τύπους των τερματικών της epay μπορείτε να βρείτε το TID, στο τιμολόγιο, ή στο περιβάλλον της Winbank μέσω του προσωπικού ή του εταιρικού σας προφίλ ανάλογα με τη νομική σύσταση της επιχείρησή σας.
Η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ενημερώνεται περιοδικά με τα επικαιροποιημένα δεδομένα των τερματικών από την epay. Η epay προωθεί αρχεία με τα στοιχεία που αφορούν το τερματικό σας καθημερινά στην ΑΑΔΕ. Ωστόσο ενδέχεται να εμφανίζεται χρονική υστέρηση στον συγχρονισμό τους και στην ενημέρωση της σελίδας. Για τον λόγο αυτό συνίσταται να προβείτε σε επανέλεγχο μετά την πάροδο 20 ημερών. Εάν δεν συμφωνείτε με τις πληροφορίες του τερματικού όπως αυτές εμφανίζονται, μπορείτε να μην προχωρήσετε σε αποδοχή και να ενημερώσετε την ΑΑΔΕ.
Εάν έχετε επιστρέψει την τερματική συσκευή POS και ο κωδικός τερματικού ΤΙD εμφανίζεται ενεργός στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ πιθανά οφείλεται σε καθυστέρηση ενημέρωσης της πλατφόρμας. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, εάν έχετε επιστρέψει τη συσκευή παρακαλούμε καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο της epay 210 38 98 954 για να το δηλώσετε προκειμένου να γίνει η σχετική διερεύνηση και τακτοποίηση της εκκρεμότητας. Στην περίπτωση που δεν έχετε επιστρέψει το τερματικό σας παρακαλούμε απευθυνθείτε το συντομότερο δυνατό στο κατάστημα συνεργασίας σας με την Τράπεζα Πειραιώς.
Η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ενημερώνεται περιοδικά με τα επικαιροποιημένα δεδομένα των τερματικών από την epay. Η epay προωθεί αρχεία με τα στοιχεία που αφορούν το τερματικό σας καθημερινά στην ΑΑΔΕ. Ωστόσο ενδέχεται να εμφανίζεται χρονική υστέρηση στον συγχρονισμό τους και στην ενημέρωση της σελίδας. Για τον λόγο αυτό συνίσταται να προβείτε σε επανέλεγχο μετά την πάροδο 20 ημερών. Εάν δεν συμφωνείτε με τις πληροφορίες του τερματικού όπως αυτές εμφανίζονται μπορείτε να μην προχωρήσετε σε αποδοχή και να ενημερώσετε την ΑΑΔΕ.
Το τερματικό POS της επιχείρησής σας υποστηρίζει ένα κωδικό TID της epay για το οποίο η epay έχει ήδη ενημερώσει την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Ωστόσο, το τερματικό POS υποστηρίζεται και από έτερο κωδικόTID που δηλώνεται από την Cardlink ή την EDPS. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Cardlink στο 210 63 03 000 ή την EDPS στο 210 89 93 66.
Πιθανώς κάποιοι κωδικοί τερματικών σας να είναι απενεργοποιημένοι. Παρακαλούμε καλέστε το τηλεφωνικό κέντρο της epay, στο 210 38 98 954
Από την πλευρά σας δεν θα χρειαστεί να προβείτε σε κάποια ενέργεια παρά μόνο να επιβεβαιώσετε στην ΑΑΔΕ με την αποδοχή σας, ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται είναι σωστά. Εάν δεν συμφωνείτε με τα στοιχεία που εμφανίζονται θα πρέπει να μην προβείτε στην αποδοχή τους, και να επικοινωνήσετε με την ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στο τηλέφωνο: 213 16 21 000 ή μέσω αποστολής ερωτήματος από τον προσωπικό σας λογαριασμό myAADE (με κωδικούς TAXISnet) πατώντας εδώ, κι επιλέγοντας την κατηγορία “Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)”. Εναλλακτικά παρακαλούμε καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο της epay 210 38 38 954.
Διασύνδεση POS - ERP
Αν διαθέτετε ERP και είστε συνδεδεμένος στο myData μέσω παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, τότε βάσει των αποφάσεων Α.1155/2023 και Α.1146/2024, υποχρεούστε σε διασύνδεση ERP/POS σύμφωνα με τα παρακάτω:
• Μέχρι 31/12/2024, εφόσον έχετε διασύνδεση του ERP με το epay POS μέσω DLL ή Cloud ECR
• Μέχρι 30/9/2024, εφόσον δεν έχετε διασυνδεδεμένο το ERP με το epay POS.
Αν διαθέτετε ERP και είστε συνδεδεμένος στο myData μέσω φορολογικού μηχανισμού ΑΔΗΜΕ ή ΦΗΜΑΣ, τότε βάσει των αποφάσεων Α.1155/2023 και Α.1074/2024 παρέχεται η επιλογή διασύνδεσης ERP/POS ή ΑΔΗΜΕ-ΦΗΜΑΣ/POS σύμφωνα με τα παρακάτω:
• Μέχρι 31/12/2024 εφόσον έχετε διασύνδεση του ERP με το epay POS μέσω DLL ή Cloud ECR
• Μέχρι 30/9/2024 εφόσον δεν έχετε διασυνδεδεμένο το ERP με το epay POS
Για την ισχύ της παράτασης μέχρι 31/12/2024, η epay έχει δηλώσει τα source TIDs των τερματικών σας με σήμανση ‘2’ ως «διασυνδεδεμένη λειτουργία εκτός Α.1098/2022 & Α.1155/2023» αντί για ‘0’ ως «μη αναβαθμισμένα» που φαίνονταν μέχρι πρότεινος στο μητρώο της ΑΑΔΕ. Αυτό μπορείτε να το επιβεβαιώσετε ως επιχείρηση μετά από τον σχετικό έλεγχο στο profile σας στο myAADE.
Η συμμόρφωση με την Α.1155/2023 από πλευράς ERP προϋποθέτει τη συμπληρωματική διασύνδεση του ERP σας, με τον πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης ή τον φορολογικό μηχανισμό σας για τη λήψη του provider’s signature ή token αντίστοιχα
Για την περίπτωση πληρωμής με κάρτα κατά την παράδοση (κι όχι στο ταμείο) απαιτείται υλοποίηση από πλευράς ERP για τις προ-φορτωμένες συναλλαγές.
Μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των τερματικών σας στην παραγωγή με το νέο μας λογισμικό η σήμανση τους θα γίνει ‘1300’ ως «αναβαθμισμένα να υποστηρίζουν Α.1098/2022 & Α.1155/2023»
Για τις ημερομηνίες υποχρεωτικής αντικατάστασης ΕΑΦΔΣΣ επικοινωνήστε με το λογιστή σας ή την ΑΑΔΕ”
Διασύνδεση POS - Ταμειακής
Όλα τα τερματικά αποδοχής καρτών (EFT/POS) της epay, είναι πλήρως συμβατά με τις απαιτήσεις της φορολογικής διοίκησης βάσει της απόφασης Α.1098/2022 της ΑΑΔΕ
- Κλείστε το πακέτο στο τερματικό POS σας
- Προχωρήστε σε επικαιροποίηση (refresh) της έκδοσης εφαρμογής, σύμφωνα με τις οδηγίες ανά τύπο τερματικού
- Ακολουθήστε τις αναλυτικές οδηγίες αναβάθμισης, ανά τύπο POS, που έχουν αναρτηθεί στο site της ΑΑΔΕ.